Amsterdam -> Moskou 5-6 aug

12 augustus 2019 - Huizen, Nederland

DB30F4B4-5E19-42DC-AFBE-47980845C815

Flink op tijd draai ik de sleutel om van mijn huis en loop door mijn nog slapende straatje naar bus 320 die me naar Amsterdam CS gaat brengen. Dat is maar goed ook, want met mijn rug maak ik geen tempo. Ik ben twee dagen geleden achterover van de trap gevallen en heb mijn ribben gekneusd. Dat was vette pech. Maar ik ga toch!

De trein vanaf Berlin Ostbhf naar Moskou is luxe. Net nieuw, zegt Tatjana die met haar dochter Alina op weg naar huis is. De provodnitsa’s zijn gekleed als stewardessen. Met hun witte handschoentjes bedienen ze een soort ipads waar de reizigerslijst op staat. En ja!: stopcontact in de coupé, in mijn eerste levensbehoefte is voorzien. Iets over negen rijden we Polen binnen. Ik klap mijn bed uit en ga proberen goed te slapen. Ik deel mijn coupé met Wasili, de buurman van Tatjana, een verlegen Russische beer. Mmmm, kon slechter...

1. Pia:
    13 september 2019
    Petje af zeg, achterover gevallen van de trap en gewoon gaan.
  2. Aeilko Suurbier:
    25 september 2019
    Lees dit nu pas. Hoop dat het al een stuk beter met je gaat.
  3. Monique:
    26 september 2019
    Het gaat gelukkig wel beter, al is het nog niet over. Wat duurt dat lang, zeg! Ik probeer er maar zo weinig mogelijk aandacht aan te geven.
  4. Aeilko Suurbier:
    26 september 2019
    Je bent sterke vrouw zullen we maar zeggen. Mooie verhalen hoor. Dat wordt een boek zo langzamerhand. Leuk dat je ook in het Japans je verstaanbaar kunt maken. Geniet nog fijn en ik zal zo nu en dan jouw verhalen lezen.